Opis pokemona Gengar
Gengar
Numer ID |
#94 |
Gatunek |
Gengar |
Typ |
|
Min. poziom |
45 |
Ewolucja |
brak |
Przedmiot ewolucji |
brak |
Łapanie |
niemożliwy do złapania |
Występowanie
Przyrosty
Atak |
+4 |
Sp. Atak |
+6 |
Obrona |
+3 |
Sp. Obrona |
+4 |
Życie |
+15 |
Szybkość |
+4 |
Parametry podstawowe
Atak |
65 |
Sp. Atak |
130 |
Obrona |
60 |
Sp. Obrona |
75 |
Życie |
60 |
Szybkość |
110 |
Odporności
| | | | | | | | | | | | | | | | |
0 | 1 | 1 | 0.5 | 1 | 1 | 2 | 0.25 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0.25 | 1 |
Ewolucja
| → 25 poziom
| |
| → 45 poziom
| |
| → 80 poziom
| |
|
Opis pokemona
Wygląd
W odróżnieniu od swoich preewolucji, Gengar posiada ciało wyposażone w cztery w pełni rozwinięte kończyny oraz niesforny, spiczasty ogonek. Grzbiet tego Pokemona, zwłaszcza w przypadku samców, z wiekiem pokrywa się gęstym, nastroszonym futrem, które w okresie godowym służy do wabienia partnerek i odstraszania potencjalnej konkurencji. Od jego niedojrzałych form odróżniają Gengara dodatkowo zaczerwienione białka oczu oraz przerażający, według niektórych, grymas mogący uchodzić za złowieszczy uśmiech.
Zachowanie
Reputację nikczemnego psotnika Pokemon ten zawdzięcza swojej naturalnej skłonności do płatania żywym istotom niesympatycznych psikusów, bowiem, poza poszukiwaniem pożywienia, to właśnie zabawa kosztem innych zdaje się zajmować Gengarom najwięcej czasu. Na nieprzychylną opinię o tym gatunku ma dodatkowo wpływ charakterystyczna dla niego naturalna mimika często mylona ze złośliwym grymasem. Mówi się, że nic nie sprawia Gengarowi większej frajdy niż sianie przerażenia w sercach obiektów swoich figli. A do tych należy między innymi udawanie cienia nic nie podejrzewającej ofiary, nagła zmiana temperatury w pomieszczeniu czy też zwyczajne strojenie min. Nie jest to jednak regułą, dlatego w wielu przypadkach Gengar niezasłużenie cieszy się niechlubną reputacją Pokemona, któremu nie powinno się ufać.
Dieta
Zwyczaje żywieniowe przedstawicieli tego gatunku nie odbiegają zbytnio od pozostałych Pokemonów ? Gengary to przeważnie roślinożercy i amatorzy soczystych owoców, jednak zdarza się, że w poszukiwaniu niezbędnych składników diety, przeczesują też podmiejskie śmietniki. Jedyną cechą jaka może zasadniczo odróżniać jadłospis Gengara od innych gatunków, jest jego zdolność do transformacji pożartych przez siebie snów w składniki odżywcze. Istnieje podejrzenie, że najbardziej przerażające koszmary to efekt długotrwałego żerowania Gengara na snach jednej ofiary.
Siedlisko
Pierwotny zasięg występowania tego tajemniczego Pokemona określa się na podstawie ludowych porzekadeł i podań o nieuchwytnym cieniu jaki miał zwyczaj nawiedzania ludzkich osad po zmroku i płatania nieszkodliwych figli ich mieszkańcom. Do dziś jednak niemożliwym zdaje się być dokładne określenie pochodzenia Gengara sprzed okresu intensywnego rozwoju miast, jakie gatunek ten szczególnie upodobał sobie na siedliska. Jak większość przedstawicieli swojego typu, Gengar przejawia tendencję do unikania światła słonecznego, dlatego też zamiast gromadzić się na ciepłych równinach czy w okolicach plaż, stworzenia te na swoje terytoria wybierają przeważnie zasnute smogiem miejskie aglomeracje czy też trudniej dostępne miejsca o słabym nasłonecznieniu. Środowiskiem, które zdaje się jednak najbardziej odpowiadać Gengarowi są zacienione alejki w bliskim sąsiedztwie ludzkich osiedli. Mimo, że jest to Pokemon o charakterze silnie terytorialnym, obserwacje dowodzą, że teren ?należący? do jednego Gengara, mogą bez przeszkód zamieszkiwać jego liczne preewolucje.
Zdolności w walce
Jak większość Poke-duchów, Gengar posiada zdolność lewitacji i przenikania przez różne obiekty. Ponadto jest mistrzem kamuflażu dzięki czemu bez trudu maskuje się wśród wieczornych cieni i mrocznych, miejskich zaułków, skąd, niezauważony, lubi obserwować swoje otoczenie.
Liczne wywiady ze słynnymi trenerami Gengarów są dowodem na to, że przedstawiciele tego gatunku w walce przedkładają taktykę nad brutalną siłę, zaś do najczęściej wykorzystywanych przez nie strategii należy rozpoczęcie starcia od zupełnego unieszkodliwienia przeciwnika za pośrednictwem hipnozy, by zakończyć je pożarciem życiowej energii nieszczęśnika.
Ataki przez poziom
Typ
|
Rodzaj
|
Nazwa
|
Od poziomu
|
Moc
|
Celność
|
Opis działania
|
PP
|
|
|
Lick
|
Na start |
20
|
100
|
30% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
|
30
|
|
|
Hypnosis
|
Na start |
0
|
40
|
Usypia przeciwnika, jeśli trafi.
|
20
|
|
|
Curse
|
12 |
0
|
100
|
Działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu pokemon go używa. Jeśli:
a) duch - tracimy 25% aktualnego zdrowia i nakładamy klątwę na przeciwnika, która rani go co rundę w wysokości 15% jego aktualnego zdrowia
b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy atak i obronę o 1 poziom.
|
10
|
|
|
Night Shade
|
15 |
0
|
100
|
Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy.Odmiana ataku specjalnego.
|
15
|
|
|
Confuse Ray
|
19 |
0
|
100
|
Atak otępiający przeciwnika.
|
10
|
|
|
Sucker Punch
|
22 |
80
|
100
|
|
5
|
|
|
Shadow Punch
|
25 |
60
|
100
|
|
20
|
|
|
Payback
|
28 |
100
|
65
|
|
10
|
|
|
Shadow Ball
|
33 |
80
|
100
|
20% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom
|
15
|
|
|
Dream Eater
|
39 |
100
|
100
|
regeneruje 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi.
|
15
|
|
|
Dark Pulse
|
44 |
80
|
100
|
20% szans na oszołomienie przeciwnika.
|
15
|
|
|
Hex
|
55 |
90
|
100
|
|
10
|
|
|
Nightmare
|
61 |
0
|
100
|
Zadaje obrażenia równe 15% aktualnego zdrowia przeciwnika.
|
15
|
Ataki przez TM
Opis pokemona dostępny na licencji
CC-BY-SA.